عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۷ خرداد۱۵:۴۹

بسم الله الرحمن الرحیم

"خود داوطلبان محترم هم باید رعایت کنند. کار را با حماسه، با شور، با غیرتمندى، اما بدون چالش، بدون منافرت پیش ببرند. ظرافت کار اینجا است که ممکن است سکون و سکوت و جمود و خمودگى وجود نداشته باشد، نشاط باشد، تحرک باشد، در میدان و در عرصه گفتگو باشد - گفتگوهاى گرم و داغ - درعین‌حال نفرت‌پراکنى نباشد؛ این میشود. این یک نکته‌اى است که آقایان داوطلبان محترم خوب است که رعایت کنند."

بیانات اخیر رهبری در دانشگاه امام حسین علیه السلام

 

تخریب و شیطنت، اتهام و دروغ پردازی، بزرگ جلوه دادن اشتباهات دیگران و در مفابل کوچک جلوه دادن اشتباهات خود، گزینش قسمتی از صحبت های دیگری برای تخریب او و نادیده گرفتن باقی کلام و پس و پیش آن و به طور کلی سوء استفاده از ناآگاهی های مخاطب و مردم برای تخریب شخصیت دیگری در ذهن مردم...

این ها مسائلی هست که این روزها به وفور می توان در بین مسائل سیاسی کشور ملاحظه کرد در حالی که رهبری بزرگوارمان بارها و بارها سیاسیون را از این چنین اعمالی منع کرده اند.

 

این که چرا این اعمال با وجود قبح و منع بسیار باز هم ادامه دارند مسلما ریشه در یک سری عداوت های قبیله ای و حزبی و قدرت طلبی و طمع برای جاه و مقام و ثروت دارد و الا کسی که شایستگی داشته باشد نیازی نیست برای بالا بردن خود دیگران را پایین بیاورد و کسی که حرفی برای گفتن داشته باشد نیازی به حاشیه سازی برای انحراف و فریب افکار مردم ندارد.

 

این تخریب ها نتایجی را به دنبال دارد که مسلما به نفع ملت و مردم نیست اگر چه ممکن هست گاهی به ظاهر به سود اشخاصی بشود.

اولین نتیجه اش ایجاد دشمنی و عداوت بین مردم عادی است. چون اصولا خود کاندیدها پس از پایان انتخابات خیلی راحت و بدون هیچ دشمنی و عداوتی در ظاهر با رقیب دیروز خود سر پست و مقام هایشان بازمی گردند و هیچ آسیبی در این تخریب ها نمی بینند بلکه تنها مردم و طرفداران آن ها هستند که به جان هم می افتند. البته سیاسیون و خبرنگاران و نویسندگان و خبرگزاری ها و ... حامی کاندیدها هم هیچ آسیبی نمی بینند و مانند قبل به فعالیت خود ادامه می دهند.

نتیجه دیگر آن مخلوط کردن حق و باطل و مشتبه کردن مسائل برای مردم است. به تبع این ها بی منطقی و افزایش تعصب های بی جا هست و در پی آن رای آوردن شخص و کاندیدی که اصلح نیست اما به دلیل وجود فضای بی منطق و احساسی رای می آورد...

 

پس خیلی واضح هست کسانی که دست به این چنین اعمالی می زنند جدا از این که سیاسی هستند یا نویسنده و یا خود کاندید به دنبال سوء استفاده از مردم برای رسیدن به قدرت هستند و به خود مردم اهمیتی نمی دهند بلکه به آنها به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود نگاه می کنند.

 

اما در پی ایجاد کینه و نفرت بین مردم و مخلوط کردن حق و باطل و مشتبه کردن مسائل نتایج خطرناک دیگری هم وجود دارد.

در پی مخلوط کردن حق و باطل و مشتبه کردن مسائل، بی منطقی و احساسی برخورد کردن و به مرور بصیرت زدایی از مردم هست. در پی مکر و حیله های سیاسی، بی اعتمادی و بی رغبتی مردم به سیاسیون و شرکت در مسائل سیاسی کشور و در نهایت بی اعتمادی به اصل نظام هست. نتیجه خطرناک ایجاد کینه و نفرت در بین مردم از بین رفتن وحدت سیاسی کشور هست. این نتایجی است که کشورهای غربی با آن مواجه شده اند و می توان آن را به وضوح در نظام های غربی دید.

آن چه که مسلم هست در این درگیری های سیاسی بیشترین سود را دشمنان نظام می برند و نه کاندیدها و سیاسیون کشور مگر این که خدایی ناکرده دست بعض از آن ها در کاسه دشمنان باشد. آن اشخاصی که به این حاشیه ها می پردازند دانسته یا ندانسته و خواسته یا ناخواسته دشمنی ملت و نظام را می کنند.

 

کمتر دیده می شود که خود کاندید در صحبت ها و رفتارهایش به تخریب کاندید و شخص دیگری بپردازد بلکه این کار بیشتر توسط افرادی که به شکلی مدافع و حامی کاندیدها هستند انجام می شود. اما می توان در کلام و رفتار و صحبت های آن کاندید رضایت و یا عدم رضایتش نسبت به تخریب هایی که به سود اوست را دید. توجه نشان دادن به حاشیه ها و تخریب ها و اعلام برائت نکردن (در صورت آگاهی داشتن) از چنین حاشیه ها و حاشیه سازانی کافیست تا متوجه شویم که نظر آن کاندید نسبت به شیطنت های تبلیغاتی و انتخاباتی و به تبع آن هدف او در رفابت برای رسیدن به ریاست جمهوری چیست...

این نکته هم باید گفته بشود که مسئله دفاع در مقابل حاشیه سازی و تخریب هایی که علیه یک کاندید انجام می شود جدای از جبران کردن آن تخریب هست مگر این که در دفاع، حمله و تخریبی هم صورت بگیرد که این بازی خوردن آن کاندید را نشان می دهد.

۰
سر گشته | ۰۷ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">