عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۱۶ بهمن۲۲:۰۰

بسم الله

 

بنده به تازگی با این سایت آشنا شدم و اگر شما هم تا به حال این سایت رو ندیدید قبل از مطالعه ی مطلب اول برید و یک سری به سایت بزنید.

این اولین بار نیست که یک مسئله ی اجتماعی با رویکرد تنگ نظرانه، یک جانبه و ساده لوحانه ای مثل رویکرد این سایت بهش پرداخته می شه. البته اونطور که از هدف(بخش "درباره ما" سایت رو مطالعه کنید یا کمی مطالب سایت رو بخونید) و نوع نگرش گردانندگان سایت پیداست، خیلی هم نباید توقع داشت که چنین نگرش هایی که گرایش فمنیستی و اومانیستی به مسائل دارند، رویکرد جامع تر و دقیق تری نسبت به چنین مسائلی داشته باشند. تنگ نظری و ظلم به بشر در ریشه ی اومانیسم هست.

 

 

- وقتی صحبت آزار جنسی میشه قطعا در طرف دیگه بحث نیاز و تمایل جنسی هم مطرح هست. بحث شدت تمایلات جنسی در مردان بحثی نیست که برای کسی مجهول باشه. در روایات و حکایات زیاد و بعضا عجیبی بهش اشاره شده. داستان زاهد بنی اسرائیل، برصیصای عابد یا روایاتی که در این باب از معصومین علیهم السلام هست همه اشاره به قدرت تمایل جنسی در مردان داره. فارق از تمام این ها هر انسان بالغی چه زن و چه مرد با کمی دقت در روابط اجتماعی این موضوع رو درک می کنه. برای غرب گرایان هم رفرنس های زیادی از علوم تجربی در منابع غربی در این باب هست که با یک جستجوی ساده می تونند به درک درستی از این مسئله برسند.

- برای تقریب ذهنی تصور کنید چند روز رو بدون غذا سپری کنید و بعد از چند روز انواع و اقسام غذاها با عطر و بوهای مختلف در مقابل شما به نمایش در بیاد. واکنش شما چیه؟ قطعا انسان در چنین شدت گرسنگی سعی می کنه به هر شکلی غذایی به چنگ بیاره و تمایل طبیعی بدنش رو پاسخ بگه. در حالی که قدرت نیاز و تمایل به غذا به شدت کمتر از تمایل جنسی هست و به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند.

- اگر با مباحث معرفتی بزرگانی مثل استاد دینانی و سایر بزرگان آشنایی داشته باشید می دونید که این بزرگان هم این موضوع رو تایید می کنند که:

تا که از جانب معشوق نباشد کششی   کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد

یعنی در سلسله تمایلات زن و مرد به همدیگر این جنس زن هست که با دلبری و جلوه گری مرد رو به سمت خودش جذب می کنه و اگر از جانب زن کششی و ایجاد تمایلی نباشه، مردی هم به سمت زن جذب نخواهد شد. البته نیازی به معرفت چندانی هم نداره کافیه ببینیم که کدوم گروه از زنان بیشتر مورد آزار قرار می گیرند.

- با توجه به نکات ذکر شده ی بالا تصور کنید اگر قرار بود در نقشه ی این سایت علاوه بر مکان آزار جنسی دیدن زنان، مکان آزار جنسی رساندن زنان هم مشخص می شد نقطه ی خالی در نقشه باقی می موند؟ کوچه و خیابونی هست که از گزند تبرج و بی حیائی زنان مصون بوده باشه؟ و بعد تقابل این دو گروه از نقاط در نقشه یک نتیجه ی عقلانی و منطقی به کسانی می داد که تمایلی به روبرو شدن با واقعیت تاثیرات بی حیائی در جامعه ندارند.

- از دید اسلامی علنی کردن گناهی که باعث از بین رفتن حیاء و حرمت در جامعه نسبت به اون گناه بشه، خودش ارتکاب حرام هست. وقتی یک عده میان در جایی مثل این سایت تجربه ی آزارهای جنسی ای که باهاش روبرو شدند رو بازگو می کنند به نوعی حرمت منکر رو دارند از بین می برند و باعث میشن کم کم روبرو شدن با چنین مسائلی برای مردم عادی بشه. اگر هدف کمک به زنان در چنین شرایطی هست چه نیازی به بازگو کردن و شرح ماوقع در حد جزئیات هست؟

 

+ بعضی ها هم در قرآن و روایات و منابر و ... فقط عبارت بیماردلی رو دیدند و شنیدند. در تفکرات بعضی از خانم های جامعه طوری جا افتاده که انگار مردانی که تمایل جنسی شون رو خارج از ضابطه بروز میدن همه مادرزاد بیماردل به دنیا اومدند و فراموش می کنند که همین جامعه و زنان این جامعه هستند که با تحریک مداوم مردها باعث میشن گروهی از اونها بیماردل بشن.

۲
سر گشته | ۱۶ بهمن ۹۹ ، ۲۲:۰۰

نظرات  (۲)

متاسفانه مردا نمیتونن جلو خودشونو بگیرن /:

مگه ما زن ها تمایلات جنسی نداریم ؟ /:

ما حق نداریم مثل یه ادم زندگی کنیم ؟

 

وقتی من باسن 14-15 سالگی درحالی چادر سرم کردم حجاب کامل دارم ، سرم رو انداختم زیر و دلرم میرم مورد ازار و تجاوز قرار میگیرم ، نمیتونین بگین حتما زن ها یه کاری میکنن که مردا تحریک می شن /:

پاسخ:
سلام
بله درست میگید. خیلی از مردها نمی تونن جلوی خودشون رو بگیرن. در کل بشر چه زن و چه مرد در مقابل تمایلاتش ضعیف هست. مردها در مقابل تمایلات جنسی ضعیف هستند. کما این که زن ها در مقابل تمایلات عاطفی ضعیف هستند. اما زن و مرد در تمایلاتشون برابر نیستند. زن در مقابل تمایلات جنسی خودداری و حیاء داره و مرد در مقابل تمایلات عاطفی خودداری بیشتری داره.
به همین خاطر هست که بسیاری از مردها در دام شهوت جنسی میفتند و بسیاری از زنان در دام تجملات و توجهات مادی یا عاطفی. چون جنس و قدرت تمایلات در زن و مرد متفاوت هست.
این ها همه روی حکمت هم هست. یعنی تصور کنید اگر زن ها مثل مردها در مقابل جنس مخالف اینقدر ضعیف بودند چه اتفاقی میفتاد؟ اگر زن قدرت خودداری و حیاء نداشت چه اتفاقی میفتاد؟ به کلی نظام اجتماع به هم میریخت. زن به همون شدت مرد در پی جنس مخالف می بود چه اتفاقی میفتاد؟ دیگه خانواده و به تبع اون اجتماع شکل نمی گرفت.
دین ما هم بر اساس همین نیازها حکیمانه ترین توصیه ها رو کرده. زن رو توصیه به مراعات در مسائل جنسی کرده که در جامعه حیاء و عفت رو رعایت کنه و در منزل تمکین کننده ی نیازهای همسر باشه. و مرد رو توصیه به مراعات در برخورد با زن کرده که در جامعه مراعات و حمایت از زنان بکنه و در منزل محبت و ایثار برای همسر و اهل منزل داشته باشه.

در مورد مثالی هم که گفتید حرف شما درسته. شما کار اشتباهی نکردید و مشکل از اون مرد بوده که یا در جامعه یا در خلوت خودش دچار تحریک و انحرافاتی شده و بروز این انحرافات در جای دیگه ای رخ داده. منتها این سایتی که معرفی شد قائل به لزوم عفت و حیاء در جامعه نیست. با یک رویکرد فمنیسیتی دنبال آزادی بی قید و شرط و بی توجه به طبیعت زن و مرد برای زنان هست. انتقاد بنده هم به این موضوع بود. که نمیشه عفت و حیاء در جامعه از بین بره و انتظار داشت که مردها دچار انحرافات جنسی نشن. و نمیشه در چنین شرایطی انتظار داشت که زن ها از این انحرافات جنسی در جامعه آسیب نبینند.
در مورد مسائل زنان هم همینطور هست. وقتی در جامعه تجمل گرایی و فرهنگ اسراف و تبذیر و چشم و همچشمی به وجود اومد نمیشه انتظار داشت زنان تحریک نشن و اونچه که در عرف جامعه می بینند رو برای خودشون طلب نکنند. وقتی هر روز یک مد و پوشش و آرایش و جراحی زیبایی و ... در جامعه جا میفته نمیشه انتظار داشت سایر زنان برای رسیدن به اونها تحریک نشن.

محفوظ باشید ان شاءالله
۱۶ بهمن ۹۹ ، ۲۳:۰۵ صحبتِ جانانه

اینقدر زشته که غریزه ی جنسی رو اینقدر بهش کاریکاتوری نگاه میکنن ملت

 

آدم رشد نایافته هر غریزه ای رو با افراط و تفریط از تعادل خارج میکنه

 

مردان امروز ما هم غریزه جنسی شون کاریکاتوری در حد یک موجود مذکر شده، نه یک روح مجرد

همونطور که زن ها حیا شون حیوانی شده و تقریبا پرده پرده قبای حیاشون دریده شده تا اینجا که همه تلاششون زیبا و جالب توجه جلوه گر شدنشون در ملأ هام هست

 

 

بیخیال این بحث ها

آدم ها باید آدم بشن

 

پاسخ:
موافقم نکته ی آخر رو از همین باب گفتم. واقعا بدم اومد که چطور یک عده اومدن با جزئیات از تجربه ی آزار جنسی شون تعریف کردند. حتی از نگاه صرفا انسانی واقعا ایجاد چنین سایتی و پرداختن به جزئیات و حکایت کردن مسئله ای به این زشتی حال آدم رو بد می کنه.

همه نتیجه ی اولویت دادن تمایل و عشق نفسانی به عشق الهی هست. معرفت و عشق به خدا کمرنگ شده در جامعه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">