عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۶ فروردين۰۳:۴۰

بسم الله

 

مسجد باید برای ما حکم خانه داشته باشه. خانه ی دوم ما باشه برای خانواده ی بزرگترمون. اولویت اول دیدار و ایجاد محبت و نزدیک شدن قلوب هست بعد خود به خود تمام کارهای فرهنگی و ... با اشتیاق و محبت اتفاق خواهد افتاد. همونطور که در خانه همینطور هست. وقتی قلوب اهل خانه به هم نزدیک شد و وقتی محبت ها در دلها جا گرفت بعد دیگه نیازی نیست که برای کسی تکلیفی روشن کنیم. خود به خود همه ی اهل خانه هر چه در توان دارند میذارن که امور اهل خانه در تمام جوانب و زمینه ها سر و سامان بگیره. چه مادی باشه، چه معنوی یا فرهنگی و علمی و یا مهارتی و ... .

و چقدر ما(خودم رو میگم) غافلیم از رحمتی به این بزرگی. درست مثل جامعه ی غربی که داره کم کم از رحمت خانواده و خانه ی اول محروم میشه. همونقدر آشفته و سردرگم و بی سامان هستیم منتها در بعد اجتماعی. چون از خانواده ی بزرگتر و از خانه ی بزرگتر غفلت می کنیم.

این ها رو صرفا از باب تشبیه عرض نمی کنم. دوست داشتم علمش رو میداشتم و این چند جمله ی دست و پا شکسته ی خودم رو با کلام معصومین علیهم السلام استوار می کردم. اگرچه شاید ضروری هم نیست و هر کس که طعم محبت رو چشیده باشه می دونه تمام امور عالم بر محور محبت استوار و جاری هست. و وقتی این محبت نباشه اون وقت تمام نقصانها و ضعف ها و کجی ها بروز می کنه. انگار که جز با محبت هیچ چیز قائم و استوار نیست.

۳
سر گشته | ۱۶ فروردين ۰۰ ، ۰۳:۴۰