عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۱۸ شهریور۰۰:۰۴

بسم الله

 

به اسمش کلمه حلال چسبونده و مثلا سرمایه گذاری حلال انجام میده.
سود پروژه های سرمایه گذاری ای که معرفی می کنه و کاربرانش رو دعوت می کنه که سرمایه گذاری کنند همه بالای بیست درصد و تضمین شده هست! بسته به مدت سرمایه گذاری سود بیشتر هم میشه. خب اون سرمایه پذیر بدبخت بره از بانک وام بگیره که فرقی نداره شاید حتی بهتر هم باشه.
بعد هم با افتخار میگه که بالاترین تعهدهای پرداخت سود ماهیانه و اصل سرمایه رو به سرمایه گذاراش میده. یعنی چنین تعهدی رو از سرمایه پذیر بدبخت میگیره که حتی اگر نابود شد هم نتونه از زیر پرداخت سودی که میگیرن ازش فرار کنه. تعریف جدیدی از مضاربه ی اسلامی هست لابد.
شاید هم تمام دفتر و دستکش و سایت و کانالش و ... همه برای کلاه برداری باشه. فقط موندم کدوم قسمت کارشون حلاله که با کلمه ی حلال داره مردم رو جذب می کنه؟ البته که همه ظاهر کار رو درست می کنند ولی سر خودمون و خودشون رو که نمیشه کلاه گذاشت. ربا هم فقط به خاطر اسمش نیست که حرامه به خاطر تبعاتش و مشکلاتی که برای مردم و اقتصاد ایجاد می کنه حرام شده.

 

شما با سرمایه بیکارتون چی کار می کنید؟

 

+ اگر وقت و حوصله داشتید این مطلب رو بخونید مفید هست.

۲
سر گشته | ۱۸ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۰۴

نظرات  (۲)

۱۸ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۲۸ آبجی خانوم (فاطمه ...)

سلام

خودم که سرمایه م کجا بود ! دور و بری ها هم که به کلاه شرعی بانک داری اسلامی راضی شدن و سود بانک رو حلال کردن بر خودشون و خلاص. خدا از سر تقصیرات مسئولین نگذره که اینجوری مردم رو هول میدن سمت حرام

پاسخ:
سلام

ببینید ظاهرش در اغلب موارد درسته یعنی حرامی اتفاق نمیفته ولی تاثیراتش که از بین نمیره. بعلاوه تاثیرات دیگه ای که بانک ها دارند که تو صحبت های پیوندی که گذاشتم یک مقدار توضیح داده و البته صحبت ها در این مورد زیاده و اساتید و علماء زیادی انتقاد کردند و شما بهتر از بنده اطلاع دارید.
این موردی هم که بنده گفتم اشکال اصلیش در مورد تعهد پرداخت بود. یعنی فارق از این که سرمایه گذاری سود آور بوده و یا سودش بیشتر از حدی بوده که این بنگاه اعلام و تضمین کرده، داره به سرمایه گذار تعهد پرداخت میده به این شکل که حتی اگر سرمایه پذیر نتونست سود رو بپردازه مثل ضمانت نامه بانکی این تعهد پرداخت میشه.

موافقم! خدا نگذره از مسئولین بی خیال و بی مسئولیتی که چنین شرایطی برای اقتصاد و مردم ایجاد کردند.
۱۸ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۲۷ آقای مهربان

سلام 

خرید طلا با دستمزد کم (یادست دوم ) برای همسفر :)

پاسخ:
سلام

برای حفظ ارزش پول خوبه ولی سرمایه رو به گردش نمیندازه و کمکی به اقتصاد کشور نمی کنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">