عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۶ تیر۰۰:۵۳

بسم الله

 

هر کسی که این جا رو میخونه و هر قدر که منو می شناسه

میشه لطفا کمی انتقادم کنید؟ در مورد شخصیت مجازیم یا حقیقیم یا هر چیزی که از من می شناسید و میدونید. هر چیزی فرقی نداره.
یا اگر نصیحت و توصیه و پیشنهاد و ... دارید بهم بگید لطفا.
 
یک مقدار این روزها و تو این برهه و شرایط از زندگیم سردرگمم نیاز دارم به صحبت دیگران.
می دونم حضورم کم بوده ولی همونقدر که بودم در مورد مطالبی که نوشتم، موضوعات مختلف یا مطالبی که تو گاه نوشت ها گذاشتم، در مورد نظراتی که گذاشتم تو وبلاگ های دیگران و شما، در مورد پاسخ هایی که به نظرات دادم در مورد شخصیت و نوع برخوردم با شما یا دیگران و خلاصه هر چیزی که به ذهنتون میرسه. اگر مسئله ی خاصی بوده بهم اشاره کنید که کی و کجا و چطور بوده تا خاطرم بیاد و گرنه اگر جزئی از ثابت های شخصیتیم بوده نیازی نیست.
 
با اسم یا ناشناس، خصوصی یا عمومی فرقی نداره منت میگذارید اگر کمک کنید.
سر گشته | ۰۶ تیر ۹۸ ، ۰۰:۵۳

نظرات  (۱۳)

سلام
ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله....
یه مدت میشه کمتر فعالیت دارم و متاسفانه شناخت خاصی از شما ندارم که نظری بدهم ولی چند جمله از کلام شهدا را مینویسم برای اصلاح امور همه مون ...

میخواهید خدا عاشق شما شود:
قلم میزنید برای خدا باشد
گام بر میدارید برای خدا باشد
سخن میگویید برای خدا باشد
همه چی و همه چی برای خدا باشد....
#شهید_محمد_ابراهیم_همت

خدایا مرا به خاطر گناهانی که در طول روز با هزاران قدرت عقل توجیهشان می‌کنم ببخش!
#دکتر_شهید_مصطفی_چمران
پاسخ:
سلام
تشکر ان شاءالله برای همه پراز خیر باشه این روز مبارک
خیلی ممنون
درسته. این حس منه البته. درست و غلظش و خودتون میدونید.
این که من میدونم فلان کار خوبه ولی منجر به عمل نمیشه.
البته ممکنه از موتور محرکه هم باشه به تعبیر آقای مرتضی آقا تهرانی که میگن هدف موتور محرکه است. (اگر اشتباه نکنم.) یعنی بهش باور هم دارم اما چون هدفم روشن و محکم نیستش منجر به عمل نمیشه.
(امیدوارم درست گفته باشم) به هر صورت شما فهمیده اید مطلب و گرفتید.
پاسخ:
نمی دونم باید در موردش فکر کنم و دنبال مصداق بگردم ولی عجالتا مصداق هایی تو ذهنم هست که این صحبت رو نقض می کنند یعنی تقریبا خلاف این موضوع رو تو ذهنم دارم یعنی سختی های باعث شدن زودتر و بهتر به باور و عمل برسم و فکر می کنم بقیه هم همینطور باشند یعنی سختی به کلی انسان ساز هست. شاید شما مصداق خاصی تو ذهن تون داشتید که درست هم باشه ولی من الان چیزی به ذهنم نمیرسه و باید بیشتر در موردش فکر کنم.

بیشتر همون صحبت خودتون که عرض کردید "به انگیزه های قوی برای ادامه یه فعالیت نیاز دارید" فکر می کنم درست باشه چون اغلب با هدف هم مشکلی ندارم. البته صحبت تون درسته یعنی نیاز و مقصد انگیزه بخش هستند هر قدر این دو بزرگتر باشند انگیزه بیشتر میشه.
خیلی ممنونم
وقتی اعتقادی در عمل ما جاری می شود که به باور تبدیل شود.
یعنی ما به چیزی عمل می کنیم که بهش باور داریم و برامون درونی شده.
البته عمل نکردن به بعضی از اعتقادات و دانسته ها شاید ناشی از تبدیل اون به باور نباشه و دلیل دیگری داشته باشه.


ویژگی هایی که از شما به ذهنم رسید را نوشتم. 
فکر می کنم مشخص باشد حسن ها و اشکالات از بین چیزی که نوشته شد.

کمال گرایی---> برای انجام کارها خودتان را در مضیقه نگذارید که حتما باید عالی باشد و الا نباشد بهتر است. مثل همین نوشتن و باقی امورات زندگی.
.
.
.

پاسخ:
یعنی سختی های زندگی باعث میشن عقایدم دیرتر تبدیل به باور درونی و در نتیجه عملی بشن. درست فهمیدم؟

خیلی هم لطف کردید متشکرم
مشکلی هم اگر بوده از گیرا نبودن کلام بنده ست.

درست می فرمایید ولی فکر می کنم مشکل اصلی کمال گرایی نیست.
خدا خیرتون بده
من خودم خیلی وقته توی فضای وبلاگ نیستم
برا همین اصلا زیاد نمیشناسمتون.اصلا نمیدونم کدوم وبلاگ ها رو دنبال میکنید که بدونم نظراتی که میذارید در چه سطحی هستن که بخوام در این مورد نظر بدم
هرچی بوده شناختم از وبلاگ خودتون بوده و پاسخ هایی که میذارید
پاسخ:
درست میگید
باز هم ممنونم ازتون

+ نه شما گفتید اهل مطالعه هستم منتها من خودم اصلاحش کردم چون نیستم:)
سلام 


عاقل 
فهمیده
پخته تر از سن شناسنامه ای
دارای قدرت تحلیل
با احساس
درونگرا
ذاتا آدم تنبل و اهل سکون و رکودی نیستید اصلا، منتهی به انگیزه های قوی برای ادامه یه فعالیت نیاز دارید.
کمال گرا هستید
خودباوری تون کمه
نسبت به اعتقادات و دانسته هاتون محکم و مصمم هستید و بهشون باور دارید، ولی سختی های زندگی گاهی باعث میشن توی مرحله این باور و درونی شدن گاهی کند جلو برید. (نمیدونم جسارت من و ببخشید این حس منه و لزوما درست نیست)
آرمان گرا و انقلابی هستید
البته حس من اینه که آرمانگرایی های شما بعدا یه جاهایی توی زندگی آینده احتمالا یه بخشیش به واقعنگری تبدیل بشن.
خانواده دوست
توی برخورد با دیگران بسیار با ملاحظه هستید.
دوست دارید توی محیطی باشید که خلوت تون حفظ بشه. 
به نظرم روابط اجتماعی تون پائینه. (حدس من هستش. از این نظر باید آقایون قوی تر باشن چه بسا از خانم ها بواسطه ی این که بعدا قراره زندگی رو مدیریت کنند.)
تعداد دوستان و رفقای نزدیک تون کمه. 


میبخشید. نظرات شخصی و حدسی هستند.
.
.
.
.

پاسخ:
سلام

متشکرم بابت حسن نظرتون و بابت وقتی که گذاشتید
بی نهایت از شما ممنونم و نیاز به عذرخواهی نبود
بعضی از موارد انتقادی که عرض کردید به قدری دقیق بود که تعجب کردم ولی تصدیق می کنم درسته.
در کل خیلی ممنونم اما یک دو مورد رو متوجه نشدم یا نیاز به توضیح دارند
"سختی های زندگی گاهی باعث میشن توی مرحله این باور و درونی شدن گاهی کند جلو برید" متوجه نشدم یعنی چی؟
... فعلا همین یک مورد

بیشتر شبیه توصیف شخصیت نوشتید تا انتقاد و پیشنهاد نمی دونم شاید هم من نتونستم اونچه که مدنظرم بود رو درست از مخاطب بخوام چون خانم سائل هم مثل شما نوشتند و خانم رهرو که به کلی ننوشتند و البته یک بزرگوار دیگه که خصوصی نظر گذاشتند. یا شاید خیلی با بنده رودربایسی دارید ولی واقعا همونطور که تو روایات داریم این کار مثل آراستن برادر دینی هست یا بهترین هدیه هاست.
اصلا مصداقی بهم بگید اشتباهات و اشکالاتم رو هیچ محدودیتی نیست. به هر حال انتظار بنده چیزی بیشتر و غیر از اینهایی بود که نوشتید و نوشتند.
اصلا اون سایت برا من موضوعیت نداشت، صرفا برا خوندن توضیحات مربوط به طرحواره ها فرستادمش.
توی نت اسم هر کدوم از طرحواره ها رو بزنید کلی سایت میاره که میتونید از هر کدومش بخونید.
توی همون سایتی که معرفی کردم دیدم یه تست هم داره.
میتونید تست ۷۵ سوالیه طرحواره یانگ رو هم سرچ کنید
نشد بگید براتون بفرستم
اون مطلب رو هم شاید من اشتباه اصلا برا شما فرستادم.شاید به درد کسی که رشته اش نیست نخوره این مدلی مطالعه کردن
اگه با استاد اخلاق خوب میشید معلومه که مشکل خاصی ندارید از این بابت طرحواره و این جور مسائل

+کددم عکساشون؟! شما از روی عکس آدما رو قضاوت میکنید؟!
پاسخ:
آره بعدش تست رو هم دیدم با تست خیلی بهتره
ممنون

نه لزوما با استاد اخلاق خوب نمیشم ولی میگم با استاد اخلاق راحت ترم و برام قابل قبول تره و شده بعضا استادمون مشاوره هایی رو هم معرفی کردن برای بعضی مشکلات خاص منتها برای من تا به حال کسی رو معرفی نکردن و اینکه متاسفانه ارتباطم باهاشون مداوم نیست وگرنه خیلی تاثیرگذاری استاد اخلاق بالاست.

شاید هم من اشتباه می کنم یعنی الان بیشتر میخوام حرفم رو پس بگیرم ولی به نظرم این طور آرایش های عجیب و غریب یا لباس پوشیدن های غیر عرفی و عجیب خودش ریشه در مشکلاتی داره. البته مشخص نیست تو عکس که لزوما کی درمانگره شاید هم اون خانم ها درمانگر نباشند.
درباره علوم انسانی غربی درست میگید اگر منافاتی با قران و حدیث نداشته باشه ایرادی نداره ولی... بحث مفصلی داره باشه برای جایی دیگه
نمیدونم کدومش به دردتون میخوره
اصلا شاید هیچ کدومش به درد تون نخوره
همینجوری فرستادم.نخوندین هم چیزی رو از دست ندادین اصلا
پاسخ:
خوب منم قطعا یک سری ویژگی ها و علائم بعضی از این طرح واره ها رو دارم همون محرومیت هیجانی تا حدی شامل حال منم میشه ولی نه صددرصد و قطعا مشکلات دیگه هم دارم منتها از این بابت گفتم نمی تونم باهاش ارتباط برقرار کنم چون به نظرم یک تست شخصیتی باید اول خودش داشته باشه نه اینکه مطلب خام رو بریزه تو صفحه و بعد مخاطب مجبور باشه یکی یکی اینا رو بخونه تا شاید یکی شامل حالش باشه یا نباشه
ضمن اینکه من کلا زیاد با مباحث روانشناسی غربی راحت نیستم بیشتر ترجیح میدم از همون شیوه ی قدیمی و سنتی استفاده کنم. با استاد اخلاق راحت ترم و بیشتر قبول میکنمش.
الان عکسای اینا رو روی صفحه دیدم به نظرم رسید اینا خودشون بیشتر مشکل دارن که بخوان درمانگر بشن
"نه واقعا علت نوشتن پست همینی هست که نوشتم یعنی نیاز دارم به راهنمایی دیگران"

کدوم دیگران؟
خب اگه این دیگران خوب بشناسن شما رو که خیلی خوبه میشه راهنمایی بگیرید اما اگه نشناسن تون کار اشتباهی کردین ازشون پرسیدین
پاسخ:
آدم خودش هم می تونه رو حرف دیگران قضاوت کنه و ببینه واقعا چیزی که دیگران میگن چقدر در موردش صادقه فقط کافیه بدونه از چشم دیگران کی هست بعد اگر واقعا دغدغه باشه صادقانه حرفهای دیگران رو در مورد خودش می سنجه
و این لزوما به این معنا نیست که من بتونم تمام عیوب و مشکلاتم رو خیلی راحت حل کنم ولی اگر بدونم قطعا بهتر می تونم براشون تلاش کنم ان شاءالله
+ با این سایتی که معرفی کردید خیلی راحت نتونستم ارتباط بگیرم یعنی برام زیاد گیرا نیست. فکر می کنید کدوم یکی از این طرح واره ها به درد من میخوره؟ چون من شناخت کامل ندارم شما لااقل رشته تون بوده و میشناسید.
اممم
شما نوشتید انتقاد 
به نظرم منظورتون از انتقاد ویژگی منفی بود
خب انتقاد خاصی نیست
جز همون کم کاری تون که البته الان دیگه نمیدونم میشه توصیه کرد به نوشتن یا در فضاهای دیگه ی مجازی آدم باید فعالیت کنه
اما اگه مثبت بخواید خب ویژگی مثبت زیاد دارید
هیچ وقت از دیگران نخواید فقط نکات منفی شما رو بگن
این اشتباهی بوده که خودم همیشه انجام میدادم
شما از بیرون و در همین فضای محدود مجازی که من شناختم فرد عاق و فهمیده ای هستید
بیشتر از سن تون درک دارید و میفهمید و عمل میکنید
درونگرا و تودار هستید
سنجیده و با فکر حرف میزنید
خوش قلب و مهربان هستید
و البته به نظرم فرد احساسی هستید، اگه اینطور باشه جزو ویژگیه مثبت حساب نمیشه همیشه و هرجایی برای یه مرد

بدون پشتوانه و بدون علم حرف نمیزنید
اهل مطالعه هستید
فکر میکنم احتمالا اهل اغفال از اشتباهات دیگران باشید
فکر میکنم تنهائید و این حس تنهایی رو خودتون هم دارید
دیگه اگه چیزی یادم اومدم مینویسم همینجا
پاسخ:
خب آدم وقتی می خواد تو خودش و شخصیتش و زندگیش تحول ایجاد کنه چی کار می کنه پس؟ ویژگی های مثبت که هر چه هست هست اون منفی ها هستن که باید درست بشن یا چیزایی که وجود ندارند اصلا باید به وجود بیان برای همین میگم انتقاد و پیشنهاد.

این رو خانم رهرو هم گفتن و سعی می کنم ان شاءالله من بعد بیشتر باشم. و من به بلاگ بیشتر از سایر فضاها اعتقاد دارم البته اگر منظورتون از سایر فضاهای مجازی پیام رسانها یا اینستاگرام و ... باشه.

نظر لطف شماست قطعا..
درونگرا و تودار بود که لزوما نه ویژگی مثبتی هست و نه منفی ولی میتونه خیلی جاها منفی باشه
احساسی بودنم هم باهاتون موافقم خیلی اوقات ضربه خوردم از این ویژگی
اهل مطالعه نبودنم هم درست بود متاسفانه خیلی مطالعاتم کمه :)
نمیشناسمتون که آخه
همون لینکی که فرستادم رو بخونید فکر میکنم کفایت میکنه و به خودشناسی کمک ...

پاسخ:
نمیشناسید؟!
خب قطعا هیچ کس از دیگری شناخت کامل که نداره در همین حدی که تو بلاگ و نظرها و پاسخ ها من رو می شناسید منظوره
ممنون بابت لینک. سایت رو هنوز موفق نشدم درست ببینم وقتی دیدم نظرم رو میگم

+ نه واقعا علت نوشتن پست همینی هست که نوشتم یعنی نیاز دارم به راهنمایی دیگران
سلام
ازدواج کنید :)
پاسخ:
سلام علیکم
خوب هستید؟ تسلیت عرض می کنم شهادت امام صادق علیه السلام رو خدمت شما.
خیلی وقت بود نبودید ...

:) ان شاءالله هر چی خدا بخواد شما از خودم بگید

همه نویسنده ها در یک سطح نیستن، سبک های متفاوتی هم دارند. با احترام به نظر شما با دلیلتون موافق نیستم.


پاسخ:
دوست ندارم دیگران رو بکشونم پای این حرفهایی که پر از شک و شبهه هست
سعی می کنم بنویسم کم کم اگر بتونم خودم رو مجاب کنم ان شاءالله
باز هم ممنونم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام علیکم

فقط این که چرا نمی نویسید؟
مطالب گاه نوشت هم مطالب خوبی هستند برای انتشار به عنوان مطلب مجزا

همیشه برام این سؤال بوده که *** ****** *** ********* **** ******* ***** ******* * ***** ***** ** ******
پاسخ:
علیکم السلام و رحمة الله

واقعیتش احساس می کنم خیلی حرفی درخور توجه برای دیگران ندارم. وقتی می بینم دیگران با مطالعه و با وسواس یا با سلیقه و با احساس چنان مطالب مفیدی منتشر می کنند خیلی حرفهای خودم رو لایق توجه و تصدیع اوقات نمی بینم.
نظر لطف شماست

در مورد سوال آخر ببخشید اینجا نمیشه پاسخ داد.

تشکر ولی اینها شبیه انتقاد نبود. آینه بودن برای دیگران لطف بزرگیه پس لطفا از بنده دریغ نکنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">