عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۱ مهر۲۱:۱۲

بسم الله الرحمن الرحیم

روایتی فرمودند به این مضمون که هر کس در قلبش حب علی را داشته باشد ثواب ثلث این امت برایش نوشته می شود و اگر حب علی را در قلب و بر زبان داشته باشد ثواب ثلث دیگر و اگر حب علی را در قلب و بر زبان و در عمل داشته باشد ثواب تمام این امت برایش نوشته می شود.

دقت کنیم این ها روایت معصوم هست و معصوم مبالغه و دروغ و خطا در کلامش راه نداره. از طرفی دقت کنیم که چرا برعکس این رو نگفتند؟ یعنی مثل روشنفکرمآب هایی که بعضا دیده میشن که ادعای انسانیت و اخلاق دارند ولی خدا و پیامبر ص و علی و خاندان علی علیهم السلام رو قبول ندارند. این ها ممکنه عمل اسلامی و علی گونه هم داشته باشند ولی به اینها ثلث ثواب امت داده نمیشه. چرا؟
 
فکر می کنم همین روایت برای روشن شدن جایگاه ولایت و محبت و عشق در نظام خلقت و دین و شریعت الهی کافی باشه.
 
روایت دیگه ای هم عرض کردند به این مضمون که محبت علی علیه السلام چیزی ست که در آن آفتی راه ندارد. یعنی چی؟
منی که نماز و روزه و دعا و ... دارم هر کدوم با نیتی هست که اگر خالص و پاک باشه میشه خدایی وگرنه اگر کوچکترین ناخالصی هم داشت این ناخالصی میشه آفت اون عمل و اون عمل رو ضایع می کنه. حالا نیت یک بعد اساسی در هر عملی هست ولی ممکنه آفت های دیگه ای هم باشه و هست. اما محبت علی علیه السلام با ارزشی که در روایت قبل نقل شد، هیچ آفتی هم نداره. یعنی هیچ چیز نیست که بتونه این محبت و اجر این محبت رو ضایع کنه.
 
حالا این کلیپ رو بگذارید در کنار این دو روایت...
 
 
 لطفا حمد و دعایی برای رفتگان و شفای بیماران قرائت کنید.
+ صوت کامل منبر استاد رو بارگذاری نکردم اما اگر طالب بودید بفرمایید تا بگذارمش.  صوت کامل منبر استاد
سر گشته | ۰۱ مهر ۹۵ ، ۲۱:۱۲

آفت

عشق

علی

قرائتی

محبت

ولایت

نظرات  (۱۳)

سلام خوبید؟ 
پاسخ:
سلام خداروشکر
متشکرم از لطف همیشگی شما
در مورد بزرگان مون و خیلیای دیگه میشه گفت "بعد منزل نبود در سفر روحانی" و این صحبتا

مشکل جای دیگه است! 
مامان هرسال میگه اسمتو بنویسم؟ 
با پاسخ منفی روبرو میشه
یادتونه یه بار چند سال پیش گفتم داداشم رفته واسه اربعین؟
جواب خودتون رو یادتونه و مثالی که زدین در رابطه با کلیدداری کعبه و...؟
امسال سال سوم یا چهارمیه که رفت...
من قسمتم نشده ولی...علتشم مشخصه
یه بزرگی گفته بود کسی که این راهپیمایی رو شرکت کنه قطعا عاقبت بخیر میشه...
پاسخ:
یادمه که برادرتون رفته بود ولی یادم نیست چی گفته بودم
ان شاءالله که عاقبت همه ی ما بخیر باشه ...
اگر اینطور حساب کنید که حال ما از شما بدتره و البته خیلی های دیگه من جمله خیلی از بزرگان مون
بعد هم اینکه خانم با آقا وضعیتش فرق داره ولی ان شاءالله قسمت شما هم بشه برای حقیر هم دعا کنید
سلام
من نه اهل نوشتن بودم و نه نوشته هام درست حسابی بودن و مفید
لذا رفتنم بهتر از بودنم بوده و هست
اما تک تک نوشته های این وبلاگ پر از حرفه و نکته
پس نگید نمیدونم برا چی باید باشم!
لطفا بنویسید...
پاسخ:
سلام
نه اینطور نبود نوشته هاتون واقعا از روی دغدغه بود و مفید

این نظر لطف شماست ولی ...
ببخشید

نه متاسفانه کربلا و تو راه کربلا نیستم اما توفیق باشه حرم آقا به یاد همه بزرگواران هستم ان شاءالله و محتاجم به دعای خیر شما
سلام 
ایام ایام مبارکتون باشه
عید و روزتون رو تبریک میگم
التماس دعا روزای پیش رو...

+صحبتهای امروز رهبری رو در جمع معلمان پیگیری کنید
پاسخ:
سلام علیکم
متشکرم بر شما هم مبارک باشه ان شاءالله
ممنون از لطف شما

محتاجیم چشم
سلام علیکم
اعیاد شعبانیه مبارک
میشه خواهش کنم این مستند رو دانلود کنید و ببینید...
فقط 4 هزار و پانصد تومان...
http://cinemamarket.ir/fa/Shop/product/Froshande

ملتمس دعا
پاسخ:
علیکم السلام
بر شما نیز مبارک
چشم ان شاءالله دانلود می کنم و نگاه می کنم
ممنون

محتاج دعا هستیم
۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۲:۳۱ ❤منتـــظر المهدی 313❤
سلام وعرض ادب

موفق باشید
پاسخ:
سلام علیکم

محفوظ باشید ان شاءالله
۰۴ آذر ۹۵ ، ۰۷:۱۱ المستغاث بک یا صاحب الزمان
سلام علیکم
مشکل خیلی ها از جمله خودم خلوص هست البته الان به ذهنم زد که احتمالا با حب علی اون خلوص هم میاد سر جاش ان شاءالله
پاسخ:
علیکم السلام
آفریده نشدیم جز برای بندگی
بندگی میسر نیست جز با عمل به خواست و رضای مولی
عمل درست میسر نیست جز به نیت درست و خلوص
خلوص ممکن نیست مگر با عشق و محبت به محبوب و مقصود...
۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۹:۰۶ صحبتِ جانانه
حب علی علیه السلام رو خدا روری مون کنه ان شاءالله
آخه می دونی
بعضی آدما قدیما از نزدیک کم طاقت میاوردن عدل علی رو...
ای کاش ولی شناس وولایت پذیر بشه دلم
ای کاش تک تک ذرات وجودم ولی شناس بشه و ولایت پذیر
پاسخ:
سلام علیکم
ان شاءالله با عشق و ولایت علی علیه السلام زندگی کنیم و محشور بشیم
چی بگم؟!
هر کس خودش آگاهه به قلبش

ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم
سلام و رحمت
خب میگم در اصل عشق و محبتی نیست همش دروغکی هست!
اگه بود،حرکتی هم میبود
هرچند حرف شما در کل درسته
من در رابطه با خودم گفتم
پاسخ:
بنده هم تا قبل از شنیدن این روایت تصورم همین بود ولی روایت هست و محکم و حقیقت داره.
دروغی نیست واقعا. همین که کوچکترین عملی هم در این راه اسلام و دین انجام بدید یعنی دروغی نیست. یعنی محبتی پشتش هست. این عمل رو هم حتما همه ی ما انجام دادیم تا به حال.

یاد روایتی از حضرت علی علیه السلام افتادم

امام على علیه السلام : دوستیها و محبتّها را از دلها بپرسید که دلها گواهانى رشوه ناپذیرند.

یکم درک و قبول این روایت و اون کلیپ برا من سخته
البته شرایطی هم که دارم بی تاثیر نیست
اما سخته قبول کردنش
طبیعتا حب قلبی باید منجر به عمل بشه اگرنه فرد حب داشته باشه و زبانی هم بگه از اون طرف هر غلطی دلش میخواد بکنه دور از عقله مورد شفاعت قرار بگیره
پاسخ:
سلام علیکم

واقعیتش برای بنده هم سخته چون هنوز اونطور که باید قدر و ارزش محبت و عشق رو درک نکردم. اما حقیقت داره..

یک وقت هست یکی حب قلبی داره و هدف گذاری و حرکت هم به اندازه ی توان و همت خودش داره اما دو سه قدمی جلوتر نمیره و کیلومترها با قله فاصله داره.
یک وقت هم هست که یکی سرش رو میندازه و از کوه میره پایین و پشت می کنه به اون محبت و عشق و هدف و آرمانها. به نظرتون این دو شخص با هم برابرند؟
مهم اینه که رهرو این راه باشیم و هر قدر که میتونیم بریم. این روایت یعنی تو مکتب عشق ناامیدی معنا نداره. چون اگر عشق و محبت داشتیم باید یقین داشته باشیم که اون طرف یک عشق و محبت شدیدتر و عمیق تر هست که ما رو رها نمیکنه..
سلام لطفا در صورت امکان صوت کامل را بگذارید. متشکرم
پاسخ:
سلام علیکم
منظور استاد خودمون حاج آقا جرجانی بود
چشم آپلود شد پیوند رو میگذارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">