عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۲ تیر۲۳:۵۷

سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی در مورد خطرات تهدید کننده انقلاب و چگونگی از بین رفتن اصول و سیرت انقلاب و ربودن آن...

مقدمه ای بر بحث و طرح مسئله:

 

 

نگرانی مهم تکنوکرات ها و تکنوکراسی:

 ربوده شدن انقلاب توسط ... .

 

 روش ربایندگان انقلاب و روشنفکران ... .

پی نوشت: این سه قسمت برگزیده از سخنرانی بود که توصیه می کنم به صورت کامل اون رو گوش بدید به این آدرس:

 

 

این عید فرخنده بر عاشقان منتظر مبارک

 

زین گونه ام که در غم غربت شکیب نیست 
گر سر کنم حکایت هجران غریب نیست 
جانم بگیر و صحبت جانانه ام ببخش 
کز جان شکیب هست و ز جانان شکیب نیست 
گم گشته دیار محبت کجا رود 
نام حبیب هست و نشان حبیب نیست 
عاشق منم که یار به حالم نظر نکرد 
ای خواجه درد هست و لیکن طبیب نیست 
در کار عشق او که جهانیش مدعی ست 
این شکر چون کنیم که ما را رقیب نیست 
جانا نصاب حسن تو حد کمال یافت 
وین بخت بین که از تو هنوزم نصیب نیست 
گلبانگ سایه گوش کن ای سرو خوش خرام 
کاین سوز دل به ناله ی هر عندلیب نیست

 

هوشنگ ابتهاج

 

 + پاسخ قسمتی از این شعر توسط نغمه مستشار نظامی داده شده که زیباست:

 

...هر کس به یاد توست تو می بینی اش به لطف
کو عاشقی که یار به حالش نظر نکرد؟

«ای خواجه درد نیست و گرنه طبیب هست»
حافظ چه قدر درد تو را نیک گفته است!...
۹
سر گشته | ۰۲ تیر ۹۲ ، ۲۳:۵۷

نظرات  (۹)

ممنون از فایل سخنرانی خوبی که گذاشتید
هرچند خیلی وقت از پستتون میگذره ولی همیشه به درد میخوره
یا علی
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم دست سخنرانش درد نکنه
یاعلی
۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۱:۰۶ عطیه توسلی


موقع خداحافظی که می شد می گفت:

الهی از عـمرت پشیمون نشی...



آیت الله بهجت را می گویم ...



خدایا نظری هم به ما کن...بسی محتاج گوشه چشمیم...

یا زهرااااا !! خب من تمایلی به دونستن اینجور مسائل ندارم ! من انقلاب م رو قبول دارم و دوسش دارم ! در همین حد برام کافیه و نمیخوامم بیشتر بدونم ..

اگر هم مجبور نشم سراغ اینجور مسائل و متعلاقتش(سیاست) نمیرم !!

علت حوصله نداشتن م واضحه !! خیلی هم واضحه ..

من به شخصه دوست دارم مطلبای ملموس رو بخونم که توشون عقاید یه آدم یا یه تذکری یا یه مطلبی مستتر باشه ! نه اینکه یه مطلب علمی رو که حوصله ی شنیدنش رو از تلویزیون هم ندارم تو یه وب ببینم و بعد دانلودش کنم !!!!!

من !؟ برفین و این حرکتها !!؟

خب این چیزی که درمورد خودتون گفتین تا حدودی در مورد من  هم صدق میکنه اما نه برای همه ی موارد ..

پاسخ:
اونطور که صلاح می دونید عمل کنید.

با توجه به کامنت "هوالعشق" در اینجا .. بعد من به جناب "عطر یار" میگم ثقیل مینویسید آدم نمیتونه نظر بذاره و بفهمه تعجب میکنن و میگن کجاش نامفهومه !!؟

خب ! این چیزها از اون چیزهایی نیست که یکی مثل من حوصله کنه بخوندشون و گوششون بده ! من خودم به شخصه دنبال مطالب خلاصه و مفید و عامیانه ام !! نه اینجور چیزها ..

ولی ... زهی خیال باطل برفین !!!

پاسخ:
سلام
شما این سه کلیپ سخنرانی رو گوش دادید که میگید ثقیل؟ باور کنید اون طور هم که شما یا سیده خانم میگین نیست.
این مطلب خلاصه شده هست و سخنرانی کاملش پایین هست. در مورد مفید بودنش از نظر من مسئله خواسته ها انقلاب ما یا شناخت اصول و هویت انقلاب و حفظ انقلاب و روش های از بین رفتن یک انقلاب بسیار مهم هست که تو یک سخنرانی مختصرا گفته شده پس از نظر بنده مفید هم هست اما در مورد عامیانه بودنش باید دید منظور از عامیانه بودن چیه؟ اگر منظورتون راحت الحلقوم! بودنشه که خب زیاد انتظار بجایی نیست بعضی از مطالب نیاز به یه مقدار جویدن هم دارند تا از حلقوم برن پایین!
اما در مورد این که شما یا دوستان دیگه حوصله ندارید این جور پست ها رو بخونید یا گوش بدین نمی دونم علتش چیه خودتون باید بگید. اما اصولا خودم به شخصه راحت طلب هستم و سراغ چیزایی نمیرم که برام سختی و مشقت داشته باشه (مگر این که سمبه پر زور باشه!) حالا چه راحت طلبی در اعمال به اصطلاح یدی و چه راحت طلبی در باقی اعمال و افعال.. شاید این موضوع در مورد دیگران هم صادق باشه!
خیلی خوشحال میشم بدونم کسی این سخنرانی ها رو دانلود کرده یا نه؟ :دی
پاسخ:
من هم همین طور..
۰۳ تیر ۹۲ ، ۲۲:۳۴ ارحم الرحماء
اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره ...
عید بر شما مبارک
پاسخ:
آمین..
تشکر هم چنین بر شما

عصر یک جمعه ی دلگیر، دلم گفت بگویم بنویسم

که چرا عشق به انساننرسیده است؟

چرا آب به گلدان نرسیده است؟

چرا لحظه ی باران نرسیده است؟

و هر کس که در این خشکی دوران به لبش جان نرسیده است، به ایمان نرسیده استو غم عشق به پایان نرسیده است.

بگو حافظ دلخسته ز شیراز بیاید، بنویسد:

 که هنوزم که هنوز است چرا یوسف گم

گشته به کنعان نرسیده است؟

چرا کلبه ی احزان به گلستان نرسیده است؟


"سید حمیدرضابرقعی"


سلام ...

عیدتان مبارک باشد...

انشاءلله لبخند رضایت حضرت و مهربان خدایمان نصیبتان...


التماس دعا

یاعلی.



پاسخ:
سلام
بسیار زیبا بود ممنون
عید شما هم مبارک

تشکر از لطف و بزرگواری تون
محتاج دعای خیرتون هستیم
یاعلی

از بس که درد می کشی و دم نمی زنی
حتی خدا به صبر تو تبریک گفته است

خورشید اگر هنوز درخشنده مانده نیز
نام تو را در این شب تاریک گفته است

...

این انتظار را به بهاری تمام کن
یا ذره ای به ما بده از آن صبوری ات

بی تو نفس کشیدن و مردن بدون تو
تقدیرمان مباد که سخت است دوری ات!

...

این شعر نغمه مستشار فوق العاده ست ..

 

عیدتون مبارک !

انشاالله از آقا عیدی بگیرید هم اسمی آقا ! :)

پاسخ:
سلام
ممنونم.. بله واقعا زیبا بود

انشاءالله عیدی همه ما تعجیل در فرج آقا باشه.
سلام عیدتان مبارک 
شما را با افتخار لینک کردم
پاسخ:
سلام
تشکر عید شما هم مبارک
لطف دارید باعث افتخار بنده ست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">