عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۸ مرداد۰۰:۲۱

بسم الله

 

در کشورهای غربی یکی از دلایلی که خانم ها به حجاب روی میارند و یا بعد از تشرف به اسلام در مورد حجاب میگن این هست که حجاب باعث میشه احساس امنیت و آرامش کنند. خاطرم هست حتی این صحبت از زبان زنان غیر مسلمان که در حرکت نمادینی در روز خاصی (خاطرم نیست چه روزی بود) حجاب کرده بودند هم گفته شده بود.

این مسئله رو بگذارید در کنار نوع برخورد دستگاه های حافظ امنیت و قانون در این کشورها که طبق آمار خودشون به ندرت و با درصد بسیار کمی با مجرمانی برخورد می کنند که مرتکب تجاوز شدند.

 

نتیجه این که خیلی از زنان حتی با وجود فضای سنگین فرهنگ رسانه ای غرب مبنی بر برهنگی، برای حفظ امنیت و آرامش خودشون به حجاب رو میارند چون هیچ قدرت قانونی ای ازشون حمایت نمی کنه.

 

حالا بیایم داخل کشور خودمون اوضاع چطور هست؟

حجاب یک قانون هست و بی حجابی ضد قانون.

دستگاه فرهنگی و رسانه ای در ظاهر مبلغ فرهنگ برهنگی نیست.

بی حجابی بین بسیاری از مردم امر مذمومی به حساب میاد.

عده ای بدون حجاب وارد فضای علنی جامعه و کوچه و خیابان ها میشن. طوری که تقریبا هیچ کجا چشم انسان از گزند این بی حجابی ها در امان نیست.

قانون و مجری قانون؟ هیچ.

دستگاه فرهنگی و رسانه ای؟ خیلی خوش بینانه برآیند عملکردش هیچ هست.

مردم و آمران به معروف و ناهیان از منکر؟ هر چند وقت خبر بعضی از ضرب و شتم هایی که میشن در اخبار پخش میشه و خیلی ها هم مسکوت باقی میمونه. در صورتی که قانون و مجری قانون موظف به حمایت از این هاست.

 

در نقطه ی مقابل عده ای ایجاد مزاحمت می کنند برای این گروه از زنان به صورت محدود و اغلب در حد زبانی.

برخورد قانون و مجری قانون در مورد مزاحمت نوامیس چطوره؟ در صورت گزارش پیگیری و به مراجع قضایی ارجاع میشه.

دستگاه فرهنگی و رسانه ای چطور؟ همچنان تعطیل اما فعال تر از مسئله ی حجاب.

مردم و همون آمران به معروف و ناهیان از منکر؟ یا بسیجیان؟ در صورت مشاهده بلافاصله برخورد می کنند.

 

نتیجه این که هزینه ی بی حجابی در کمترین میزان ممکن هست و حتی از نتیجه ی طبیعی بی حجابی که مزاحمت و تجاوز هست هم جلوگیری میشه. نتیجه چی میشه؟

 

+ میشه این مسئله رو از زوایای دیگه هم بررسی کرد مثلا از لحاظ اقتصادی واقعا بی حجابی در کشور ما هزینه ی کمتری داره و سود بیشتری برای تاجران پوشاک و ... و حجاب حمایت کمتری از لحاظ اقتصادی داره.

+ قطعا منظور این نیست که نسبت به مزاحمت نوامیس و بی بند و باری بی تفاوت باشیم. راه حل در مرتبه اول فرهنگ و رسانه و بعد برخورد قانونی و قضایی و در نهایت حمایت از آمران به معرف و ناهیان از منکر هست.

۶
سر گشته | ۰۸ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۲۱

نظرات  (۶)

الان تو پارکینگ یک هتل پاساژ اومدم بیام بیرون زنی را با مانتو جلو باز و لباس مجلسی کوتاه از زیر و بدون جوراب!!!! بدون جوراب!!! 

صداش زدم از پشت رول خانم 

خانم 

جواب نداد 

متصدی پارکینگ گفت خانم با شمان 

برگشت گفتم خانم چرا شلوار نپوشیدی؟ این چه وضع لباس پوشیدنه؟ 😠

گوش کر رو راحت داده بود و دست بچشو گرفت بیا مامان 

متصدی گفت دارن میرن عروسی 

!!!!

گفتم چه ربطی داره باید همه جاشو، خ ش تکشو بندازه بیرون؟ 

 

 

 

بعد شما از امنیت حجاب و بی حجابی میگید؟ 

 

پاسخ:
بله متاسفانه از این موارد داره روز به روز بیشتر میشه و کم کم نظر عرف جامعه هم داره تغییر میکنه نسبت به این مسائل..

بله متاسفانه و هیچ کس هم نه در سطح فرهنگی و نه در سطح اجرای قانون و نه حتی در سطح اجتماع حاضر نیست برای این گروه کار رو سخت کنه و هزینه ایجاد کنه.
میشه این مسئله رو از زوایای دیگه هم بررسی کرد مثلا از لحاظ اقتصادی واقعا بی حجابی در کشور ما هزینه ی کمتری داره و سود بیشتری برای تاجران پوشاک و ... و حجاب حمایت کمتری از لحاظ اقتصادی داره. خیلی موافق نیستم ما یک مقنعه و یک مانتوی ساده و یک شلوار ساده رو گرونتر از شلوار پاره و روسریها و شالهای فلان شکل و مانتوهای همه طرف باز نمی خریم! و صرفا خود چادر قیمتش مستثنی شد که اوننپ همه ی حجاب به اون نیست توجه و تحویل گرفتن بی حجابها و اعتماد به نفس های زیادشون که گاهی کاذب هم هست (و البته باز هم کارگشا) بی تاثیر نیست
پاسخ:
خب بنده تجربه خرید که ندارم صرفا بر اساس صحبت هایی که می شنوم گفتم و بله بیشتر شکایت در مورد چادر هست ولی در مورد مانتو و بعضی اقلام دیگه هم این رو شنیده بودم. در کل حتی اگر هزینه ها رو برابر بدونیم لااقل همون چادر که هست. و واقعا درست نیست که هزینه حجاب بیشتر از بی حجابی باشه. 
کل صحبت همین هست که چرا در کشوری که قانون و شرع و عرف بی حجابی رو قبول نمی کنه باید بی حجابی این قدر کم هزینه باشه؟ حالا چه بیشتر از حجاب باشه و چه کمتر مسئله هزینه کمش هست. باید هزینه زیاد باشه همونطور که هزینه رد شدن از چراغ قرمز زیاده یا همونطور که هزینه اعتیاد در عرف جامعه زیاد هست و ... .
بله قبول دارم توجه و تحویل گرفتن هم خیلی تاثیر گذار هست که به نظرم در ذیل هزینه اجتماعی بی حجابی باید قرارش داد.
۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۵:۵۲ سلام بر مهدی ...

الهی آمین 

۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۱۸ سلام بر مهدی ...

ان شاءالله  رعایت کنند همه. متاسفانه جامعه خیلی وضعش خرابه 

پاسخ:
ان شاءالله
متاسفانه همینطوره و هر سال وضع بدتر میشه از این بابت اما امیدها بیشترند ان شاءالله هر چه زودتر این کشور و این انقلاب به دست صاحب اصلیش برسه
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۱۰:۰۱ صحبتِ جانانه
رسانه که ضرباتی هم زده...
پاسخ:
سلام
بله درست میگید گاهی ضرباتی زده و گاهی کارهای خوبی هم بوده ولی برآیندش شاید خنثی بوده

+ البته این ها رو میگیم چون از رسانه ی فرهنگی اسلامی انتظارات خیلی بیشتر هست والا از انصاف به دوره اگر بگیم کاری نمی کنه.
۰۸ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۴۵ فرید پرهمت
دغدغه ی شما قابل تحسین است
پاسخ:
نظر لطف شماست
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">