عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

عطر یار

سحر به بوی نسیمت به مژده جان سپرم اگر امان دهد امشب فراق تا سحرم

به بوی زلف تو دم می زنم در این شب تار
وگرنه چون سحرم بی تو یک نفس نرود...

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
۰۶ اسفند۰۰:۵۱

بسم الله الرحمن الرحیم

 

متاسفانه می بینیم که مثل انتخابات گذشته یک جوی بین خیلی ها ایجاد شده که من به فلانی رای میدم اگرچه قبولش ندارم ولی می ترسم بدتر از اون رای بیاره و به همین خاطر از اصلح خودم میگذرم.

دوستان خواهش می کنم دقت کنید مسئله ی وظیفه مطرح هست نه نتیجه. ما باید صرفا به وظیفه ی خودمون که انتخاب اصلح هست عمل کنیم و تحت تاثیر جوی که گاها عامدانه در جامعه ایجاد میشه قرار نگیریم.

هیچ کس با هیچ دلیل و برهانی نمی تونه به قطع و یقین بگه که فلانی رای نمیاره پس بهش رای ندید و بیاید به اصطلاح دفع افسد به فاسد کنید.

به فرض هم که به خاطر رای به اصلح بدترین شخص رای بیاره و حتی شخص به اصطلاح صالح هم رای نیاره اون وقت کسی که به اصلح رای داده می تونه بگه من حجت دارم ولی اونی که به صالح یا شخص دیگه ای رای داده چه حجتی داره؟ اگر چنین بشه کسی که به اصلح رای داده مقصر نیست. دقت کنید کسی مقصر هست و مورد بازخواست و عتاب قرار میگیره که به غیر اصلح رای داده.

مسئله ی تکلیف گرایی هست نه هیچ چیز دیگه و دقت کنید که نباید تحت تاثیر جو و فضاهای خاص از تکلیف و وظیفه ی خودمون عدول کنیم.

 

اینجا رو هم مطالعه کنید. مخصوصا سوال آخر.

+ منظور و مخاطب من شخص خاصی نبود. چند موردی رو تو وبلاگ های مختلف و با اشکال مختلف دیدم و خواستم اینجا بنویسم که اگر بحث و شبهه ای هم هست یا بنده نظرم رو اصلاح کنم یا شبهه برای دیگران حل بشه.

۸
سر گشته | ۰۶ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۵۱

نظرات  (۸)

۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۴۰ خانم الفــــ
سلام
من عذرخواهی میکنم که مطلب رو مجبور به حذف شدم. البته اول چند خطی در جواب کامنت شما نوشتم و تایید کردم ولی بعد مجبور به حذف کل پست و همینطور کامنتها شدم.خیلی عذر میخوام که زحمت کشیده بودید...
پاسخ:
سلام
اختیار دارید نیازی به عذرخواهی نبود. اون :)ی که فرستادم یعنی اشکالی نداره. خواهش می کنم..
البته اعتراف می کنم که دوست داشتم جوابتون رو بخونم!!
۰۷ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۵۴ انــــــ ـار
نکته صحیح و دقیقی بود.
ممنون
پاسخ:
متشکر از حضورتون
متاسفانه هرکس یه چیزی میگه

میگن آخرالزمان تشخیص حق و باطل سخت میشه همینه
ممنون
پاسخ:
درسته ولی بالاخره باید به یک نفر اعتماد کرد. هر چه شخص مطمئن تر بهتر.

بله همینطوره..
خواهش می کنم
من شخصا الان وظیفه ام رو نمیدونم چون هیچ اقدامی نکردم برا شناسایی نماینده ها :/

شما لیست درست درمون واسه تهران سراغ ندارید؟! :|
پاسخ:
از یک نفر که قبولش دارید لیست بگیرید.

نه متاسفانه
دوتا پست آخر این وبلاگ رو هم بخونن دوستان جالبه
http://fihmafih.blog.ir/


راجع به وظیفه هم اون لینکی که گذاشته بودین و سوال آخرش خیلی خوب بود
ممنون در کل
پاسخ:
قرار بود اگر نیاز شد معرفی کنم که شما معرفی کردید.
البته هنوز بحث پست یکی مونده به آخر به نتیجه نرسیده.
به هر حال ممنون
سلام
دیشب یه مطلب پای این متن نوشتم اما پاکش کردم گفتم شما که میدونید دلیل نداره مجدد گفتنش اما الان لازم دیدم بگم:
که وای بر ملتی که درس عبرت نگیرن از گذشته شون
دوسال پیش رو یادتونه که سر همین قضیه این پست روحانی رای آورد؟ که بخش اعظمش بخاطر همین فکر بود که بعضیا گفتن چون اصلح رای نمیاره به صاح رای دادن از نظر خودشون
هنوز تازه دوسال گذشته و واب بر ملتی که عبرت نگیرن
مهم وظیفه ما هست
درست نوشتین که وظیفه مون انتخاب اصلح هست از دید خودمون
از دوستانی هم که خلاف این حرف میزنن تعجب میکنم که انقدر تاکیدات اخیر حضرت آقا رو ندیده و نشنیده میگیرن!
پاسخ:
سلام علیکم

البته سال 92 جناب روحانی به خاطر دروغ و وعده های توخالی و بعضا سوء استفاده از اختلافات به اصطلاح اصولگرایان و البته سیاه نمایی و دوقطبی سازی با دولت قبل رای آورد ...
منتها حق با شماست و خیلی ها فراموش کردند وظیفه انتخاب اصلح بود
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۱۱ المستغاث بک یا صاحب الزمان
سلام. آیا تکلیف ما فقط انتخاب یک فرد هست یا یک گام بالاتر، کل گرایی که مجلس فاسد نشود؟ بعید نیست که انتخاب اصلح به معنی دوم باشد
پاسخ:
سلام علیکم

تو وبلاگ آقای صنوبری(همین وبلاگ فیه مافیه که خانم نفس معرفی کردند) بحث مشابهی مطرح شده می تونید اونجا رو دنبال کنید.
چند سوال که اونجا پرسیدم رو اینجا هم میگم
آقا فرمودند وظیفه انتخاب اصلح هست و ملاک های تشخیص اصلح رو هم گفتند. اما آیا جایی گفتند که اگر گمان کردید اصلح رای نمیاره به انتخاب دوم یا سوم خودتون که گمان می کنید رای میاره، رای بدید؟ یا به هر شکل دیگه ای آیا گفتند ملاک انتخاب خودتون رو نتیجه های غیرقطعی قرار بدید؟ بله اگر اطمینان داشتم که اصلح رای نمیاره میرفتم سراغ انتخاب دوم و سوم و ... ولی می دونم باید در مورد این اطمینانم حجت داشته باشم و اگر روزی از من سوال شد چرا از اصلح گذشتی بتونم جواب بدم. ولی واقعا جوابی نیست و نمیشه با اطمینان این حرف رو زد که فلانی رای داره و فلانی نداره و با هیچ دلیل و حجتی نمیشه این حرف رو تایید کرد.
یا جایی آقا فرمودند که یکی از ملاک های تشخیص اصلح میزان رای و مقبولیتش هست؟ مسلما نگفتند چون این میزان رای فقط بعد از رای شماری مشخص میشه.
۰۶ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۴۱ عــ ـاکـ ـف ...
انشاءالله مثل هر سال 
بی خطر 
برگزار بشه ....
پاسخ:
ان شاءالله
بی خطر و با بصیرت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">